Chat with us, powered by LiveChat

Tracking & Analyse

Først når vet hvordan besøkende interagerer med dine kunders nettsider, er det mulig å tilby kvalifiserte forbedringer

graph-3078546_640

Ønsker du lojale og varige kundeforhold må du kunne bevise verdien av å investere. Når omsetning og konverteringer øker er det lett å takke ja til mer. 

Oppsett av tracking

Formålet med all tracking er datainnsamling. Jo flere kilder og datapunkter, jo bedre. Google Tag Manager er bra sted å starte for å samle alle tags du vil aktivisere på nettsiden.

Google Analytics er en selvfølgelighet for mange, men vurder også Heap Analytics for enkel tracking av elementer

Annonserer du via Facebook/Instagram eller Google Ads har disse også egne tags som må legges til.

Ønsker du mer visuell innsikt som Heatmaps og video av brukeropplevelser er Hotjar eller Lucky Orange gode alternativer.

A/B-test i 3 steg

A/B-test hver enkelt del av kundereisen. Start med kundens annonsesett hvis du er ansvarlig for disse. Her optimaliserer du effekten av den betalte trafikken

Fortsett med A/B-testing av grafiske elementer, tekster og CTA-s på sider som annonser sender organisk trafikk til og sider som vises i Google-søk. 

Dersom kunden har eposter i drypp-kampanjer og tilsvarende der det er ment å lede kunden til handling. 

Analyse & rapportering

All tracking i verden er meningsløs informasjon inntil du analyserer, konkluderer og presenterer anbefalinger på bakgrunn av den til kunden. 

Først når du i samråd med kunden kan ta datadrevne beslutninger er det mulig å gjøre endringer basert på empiri, ikke antagelser eller følelser. 

Ønsker du hjelp til å komme i gang?

Det kan være litt overveldende å komme i gang med tracking, men det er enklere enn du kanskje tror.

Hvis du ønsker så kan vi avtale tid for en kort innføring for å få deg/dere i gang. 

Ta kontakt dag!

Ta kontakt så ser vi på hvordan vi sammen kan forenkle hverdagen! 

andre_giaever_profile-smooth

Besøksadresse: Torggata 13, 0181 Oslo | Tlf: (+47) 93 49 00 85