blogg-for-bedriften

Blogg – Ja, firmaet ditt må ha det!

Å ha en aktiv blogg for firmaet er blant de mest effektive metodene for å skaffe kunder og bygge din identitet og integritet på nett, uansett bransje!

Har ditt firma en blogg?

 

Å bli sett på nett er en kunst. Å få folk til å faktisk lytte til budskapet ditt er enda vanskeligere. Hele tiden blir vi bombardert av kreative stunts fra bedrifter som vil selge deg sine produkter og tjenester.

 

Noen metoder fungerer, andre faller igjennom.

Blogg ligger i boksen for det som fungerer!

 

 

Folk er ikke interessert i peiser – de vil ikke fryse

Er du eksempelvis leverandør av peiser, er du sannsynligvis interessert i peis. Du kan fortelle mye om hvordan en peis fungerer, hvilke ulike typer peiser som finnes, osv…

Men majoriteten av kundene dine deler nok ikke denne lidenskapen. Deres fokus ligger helt andre steder – de vil ha noe som avgir varme, er billig i drift og ser bra ut.

Nettopp av denne grunn er det begrenset hvor mye interesse du kan få for en produktside for peis når interessen hos kundene er velvære, design og økonomi.

 

Så hva gjør du?

Vel, du blogger om velvære, design og økonomi med ulike vinklinger for ulike kundegrupper.

 

 

Ingen selger produkter – alle selger tjenester

La oss ta et annet eksempel. Kaffemaskin.

Vi kan vel alle være enige om at en kaffemaskin er et produkt, men det er ikke derfor kunder kjøper den.

De kjøper kaffemaskinen for tjenesten eller løsningen de får – en enkelt servert og velsmakende kopp kaffe.

 

Derfor blogger du om tjenesten «tilberedning av kaffe» og atmosværen rundt nytelsen av kaffe  slik at kunden som følge agerer på sitt behov og kjøper produktet.

Bloggen gir deg en arena å fortelle den gode historien.

 

 

«Alle» andre firmaer blogger

Dette er naturligvis bransjeavhengig, men like viktig uansett.

Hvis «alle» i bransjen din blogger mister du verdifull eksponering til dine konkurrenter når potensielle kunder søker i Google etter produkter og tjenester du tilbyr.

Hvis nesten ingen av konkurrentene dine blogger har du en enorm mulighet! Starter du å blogge får du en unik tilgang til markedet ditt med nær sagt ingen innsats eller budsjett.

 

 

Altså, i alle tillfeller må du blogge.

 

Legg gjerne igjen en kommentar nedenfor etter at du har presentert blogg som markedsføringstiltak for sjefen. Jeg er spent på hva han/hun mener!

 

Les mer om:

Legg igjen en kommentar





Trenger du litt ekstra hjelp på veien?

Jeg tilbyr mentor-program vi skreddersyr din virksomhet og behov. Ta kontakt!